Forside / Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
MySpirit
Skolegade 21
7323, Give
Tlf: +45 23 28 77 74
CVR: 44535912
Betaling:
MySpirit modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay, Visa Electron og Apple Pay.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Reservation af beløb:
Ved anvendelse af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil webshoppen, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Autorisering på debitkort:
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller webshoppen efterfølgende din ordre, så kan webshoppen ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode. Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Autorisering på kreditkort:
Pengene vil først hæves fra din konto og fremgå af dit overblik når webshoppen behandler og hæver betalingen for din ordre
Alle beløb på hjemmesiden er inklusive moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Myspirit benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Myspirit’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Levering:
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage.
Fortrydelsesret:
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Den 14-dages periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Eventuelle returneringsomkostninger, varierer alt efter hvilken retur-metode du vælger.
Du kan vælge selv at stå for returneringen, eller du kan anvende vores returportal.
Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Ønske om brug af fortrydelsesret kan sendes på mail: info@myspirit.dk
I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Alternativt kan du oprette din retursag direkte på vores returportal, sammen med din returlabel.
Linket finder du her.
Varens stand ved returnering:
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Myspirit at vurdere varens stand.
Reklamationsret:
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Myspirit i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, medmindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Ved reklamationer vedrørende tydelig fysisk skade på et modtaget produkt, bedes du henvende dig til os senest 10 dage efter modtagelse af pakken. Er skaden sket under fragt, vil vi få behov for billeder af emballage, fragtlabel mv.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Myspirit dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.
Ved returnering kontaktes virksomheden:
Myspirit
Skolegade 21
7323, Give
Tlf: +45 23 28 77 74
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Læs mere om fortrydelsesret og reklamation i vores Returpolitik.
Øvrige:
Bemærk venligst, at produkternes påståede effekter, herunder helbredende egenskaber og spirituelle fordele, ikke er videnskabeligt bevist. Produkterne skal ikke betragtes som medicinsk behandling eller erstatning for professionel rådgivning. Brug og nydelse af produkterne er baseret på individuelle oplevelser og overbevisninger.
Kunde- & Privatlivspolitik:
Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.
For at du kan indgå aftale med Myspirit, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Myspirit og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for Myspirit har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i Myspirit er: Søren Jørgensen
Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Som registreret hos Myspirit har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@myspirit.dk.
Særligt vedrørende Personlig Profil og Udviklingsforløb
Ved køb af en Personlig Profil eller et Udviklingsforløb hos MySpirit, accepterer kunden, at der er tale om en specialtilpasset og individuelt udarbejdet digital ydelse. Profilen udarbejdes manuelt med støtte fra teknologiske værktøjer og på baggrund af de oplysninger, kunden selv har oplyst – herunder, men ikke begrænset til: fulde navn, fødselsdato, klokkeslæt og fødested.
Kunden har ansvaret for at de indtastede oplysninger er korrekte.
Leveringstid
Efter modtagelse af kundens oplysninger, påbegyndes udarbejdelsen hurtigst muligt. Leveringstiden er op til 7 hverdage, afhængigt af mængden af bestillinger og den nødvendige databehandling.
Kunden modtager sin færdige profil som en PDF-fil via e-mail.
Det er kundens ansvar at angive en korrekt e-mailadresse.
Betaling
Betaling sker efter levering. Sammen med den færdige profil modtager kunden en faktura, som kan betales via MobilePay (med direkte link) eller bankoverførsel. Betalingen skal ske inden for den frist, der fremgår af fakturaen.
Opdateret:
Man kan nu betale direkte i webshoppen. Efter man har sendt sine oplysninger, lægges det digitale produkt i kurven. Herefter betales der ved kassen. Ordren er først endeligt gennemført efter bekræftet betaling.
Fortrydelsesret
I henhold til forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 3, bortfalder fortrydelsesretten for digitale ydelser, der er fremstillet efter kundens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Kunden accepterer derfor, at der ikke er fortrydelsesret ved køb af en personlig profil eller et udviklingsforløb.
Påbegyndelse af opgaven
Ved indsendelse af formularen og bestilling af produktet, accepterer kunden, at MySpirit påbegynder arbejdet med det samme – og at leveringen anses for gennemført, når profilen er sendt til den oplyste e-mailadresse.
Hvis de indtastede oplysninger ikke lever op til de retningslinjer, MySpirit har fastlagt for at kunne udarbejde en personlig profil, forbeholder MySpirit sig retten til at annullere aftalen ved skriftlig meddelelse til kunden.
Cookies:
På https://myspirit.dk/ anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, se vejledningen på Webshop Cookies og Privatlivspolitik.
Log-statistik:
Vi bruger en log-statistik på https://myspirit.dk/, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.
Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Myspirit’s hjemmeside.
Forbrugerbeskyttelse:
Læs mere om din beskyttelse som forbruger når du køber via en PensoPay betalingsløsning:
https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/
Klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@myspirit.dk